Bloggkategori: Stickning

Hittat på en parkering ...

Maken pluggar i Lund och snubblade över en stickgraffiti vid en parkering i närheten av Gerdahallen .

Ravelympics

Ravelry, det där enorma stora forumet på internet om stickning och virkning kör sin egen vinterolympiad och jag tänker delta.

Tråkmåns

Under en längre tid har det inte blivit så mycket bloggat. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så hade jag tandvärk. Det blev tyvärr en långdragen historia som skapade mer oro i livet än den borde ha fått göra. Stickningen blev återigen en livräddare ...

Julklapp till maken är färdig

Ett par vanliga strumpor till maken är färdigstickade (tur att han inte är inne på min stickblogg!!).

Nån som känner för att teststicka?

Jag har lagt upp ett eget mönster till en disktrasa eller tvättlapp, som ännu inte är teststickad. Om någon känner för att hjälpa till så kan ni väl hojta till.

Trög dag idag

Igår var jag hos Pixi hela dagen. Idag har jag inte mått så bra. IBS är inte så kul alltid... eller ... det är aldrig kul.

Stickträff

Umgänge med vänner är det bästa som finns, och ibland behöver man det verkligen. Idag har jag tillbringat dagen med två härliga tjejer och vi har stickat, ätit god soppa och pratat om ditt och datt.

Lite utflykt och stickning som vanligt

Idag har jag suttit i passagerarsätet på bilen och stickat vidare på mammas julklapp. Halsduken i Marino Soft växer långsamt under mina stickor. Det har varit vackert väder och maken och jag bestämde oss för att göra en liten utflykt. Inte så värst avancerat, bara lite Erikshjälpen, Myrorna och sånt. Skönt att komma hemifrån lite bara.

Ministickträff

Kompisbesök med kaffe och goda frallor. Stickning och snack om garn och allt som rör det. Jag är lite enkelspårig jag vet, men det är ju meningen att det ska vara en stickblogg, eller hur? :)

Inget stickat i dag heller

Panik kan man ju säga. Jag har alltså inte stickat en enda maska idag och jag tror inte det blev nåt i går heller. Nedrans mäklare! Men som tur är har jag lite fler bilder på "Works in progress" så att säga. Alster redan på stickorna alltså :)

Sida: 4
1 2 3 4 5